Twój profil na LinkedInie – 6 rzeczy, na które rekruterzy zwracają uwagę

Masz profil na LinkedInie? To świetnie! Ale czy na pewno dobrze go uzupełniłeś? Czy wiesz, na co zwracają uwagę rekruterzy? Sprawdź rady ekspertów HRK i odśwież swój profil po przeczytaniu tego tekstu!

1. Zdjęcie

Po pierwsze, na pewno powinieneś je zamieścić. Jakie wybrać? Najlepiej dopasowane do Twojego profilu zawodowego – biznesowe. Jeżeli pracujesz w branży kreatywnej, możesz sobie pozwolić na więcej swobody. Unikaj jednak fotografii z prywatnych imprez czy z wakacji.

Jeśli dysponujesz zdjęciem biznesowym, przeanalizuj je – w jaki sposób się na nim prezentujesz? Czy Twoja pozycja jest otwarta, czy zamknięta? Uśmiechasz się czy jesteś poważny? Skonfrontuj to z tym, jak chciałbyś być postrzegany, i zastanów się, czy Twoje zdjęcie odzwierciedla to, jak chcesz, by Cię odbierano.     

2. Nazwa firmy, stanowisko, opis obowiązków

W profilu powinny się znaleźć informacje na temat Twojego zatrudnienia – podaj nazwy stanowisk i firm, w których pracowałeś. Mile widziana jest także informacja o tym, w jakiej branży się specjalizujesz. Pamiętaj o chronologii i aktualizowaniu swojego profilu – kiedy na przykład zmieniasz pracodawcę lub awansujesz u obecnego. Warto, abyś wymienił również swoje główne zadania na danym stanowisku – podobnie jak byś to zrobił w swoim CV. 

Rekruterzy zwracają jednak uwagę nie tylko na zajmowane stanowiska czy obowiązki:

– Dla rekruterów ważna jest również spójność branżowa – sprawdzamy, czy dany kandydat kontynuował doświadczenia i konsekwentnie budował swoją ścieżkę zawodową, czy może często zmieniał zajęcia, co może świadczyć o braku ukształtowanej wizji swojej kariery – komentuje Dariusz Obuchowicz, Business Development Executive w HRK.

Obawy headhunterów mogą również wzbudzić częste zmiany pracodawcy. Ale kiedy można je nazwać częstymi? Na to pytanie nasi eksperci odpowiadają w innym tekście: kliknij.

3. Edukacja, kursy i testy

Rekruterzy zwracają także uwagę na sekcję z wykształceniem. Warto uzupełnić profil o takie informacje jak: kierunek studiów, uczelnia czy temat pracy dyplomowej, jeżeli jest związany z Twoją ścieżką zawodową.

Nie można zapomnieć również o kursach, certyfikatach czy testach (np. językowych) – w wielu branżach to właśnie szkolenia i certyfikaty są ważniejsze niż studia wyższe.     

4. Umiejętności, języki obce i rekomendacje

Zawrzyj w swoim profilu informacje o znajomości języków obcych – najlepiej określ od razu swoją biegłość – LinkedIn automatycznie zaproponuje Ci kilka opcji do wyboru. Pamiętaj także o uzupełnieniu umiejętności. Potwierdzać je mogą Twoje kontakty – poproś o to osoby, z którymi obecnie współpracujesz lub współpracowałeś. Swoje kwalifikacje możesz podkreślić również dzięki rekomendacjom – poproś o nie członków swojego zespołu, swojego przełożonego czy partnera biznesowego.

5. Podsumowanie – opowiedz o sobie

Sekcja z podsumowaniem to miejsce na to, by opowiedzieć coś więcej o sobie. W tej części możesz napisać, jakie obszary Twojej pracy najbardziej Cię interesują czy w jakim kierunku chciałbyś się rozwijać. Takie informacje mogą pomóc rekruterowi zweryfikować, czy będziesz zainteresowany proponowaną ofertą pracy. Pamiętaj także, że podsumowanie to jedna z pierwszych rzeczy, które wyświetlają się na Twoim profilu – wykorzystaj to, by pokazać się z jak najlepszej strony. 

6. Aktywność i liczba kontaktów

Nie jest to tak oczywista kwestia jak doświadczenie zawodowe czy umiejętności, ale rekruterzy również sprawdzają ten aspekt. Duża liczba kontaktów i aktywność na LinkedInie mogą świadczyć o tym, że kandydat potrafi budować sieć kontaktów biznesowych, co jest szczególnie istotne w przypadku stanowisk sprzedażowych czy marketingowych.  

O czym jeszcze musisz pamiętać?

Na wymienione wcześniej kwestie rekruterzy najczęściej zwracają uwagę, jednak to nie wszystko, o czym powinieneś pamiętać podczas uzupełniania swojego profilu na LinkedInie. Oto kilka ważnych elementów, których nie powinieneś pomijać:

  • Dane kontaktowe – to dość prozaiczna, ale bardzo ważna kwestia. Jeśli jesteś otwarty na nowe propozycje zawodowe, ułatw rekruterom kontakt z Tobą – możesz podać swojego maila lub numer telefonu.
  • Profil w innym języku – bądź konsekwentny przy uzupełnianiu informacji – pisz w jednym języku (np. polskim lub angielskim). Pamiętaj, że możesz także stworzyć swój profil w innym języku – może to być szczególne istotne, jeśli jesteś otwarty na pracę za granicą lub biegle znasz dany język obcy.
  • Wolontariat i organizacje – takie informacje mogą odegrać szczególną rolę, jeżeli masz niewielkie (lub w ogóle go jeszcze nie masz) doświadczenie zawodowe. Jeśli angażowałeś się w różne inicjatywy jako wolontariusz lub byłeś członkiem organizacji studenckich, napisz o tym w swoim profilu.
  • Otwartość na zmiany – LinkedIn daje użytkownikowi możliwość poinformowania rekruterów o tym, że jest otwarty na zmiany. Taką opcję znajdziesz w zakładce Praca. Wystarczy, że klikniesz „Zaktualizuj zainteresowania karierą zawodową”. W tym miejscu możesz podać: jakimi stanowiskami jesteś zainteresowany, jakie lokalizacje bierzesz pod uwagę, czy poszukujesz pracy np. na cały etat lub pracy zdalnej, jakie branże preferujesz i w jak dużej (pod względem liczby pracowników) firmie chciałbyś pracować.   

Profil na LinkedInie to dla rekruterów często pierwsze źródło informacji o kandydatach. Twój profil to Twoja wizytówka – wykorzystaj to i pokaż się z jak najlepszej strony. 

Przeczytaj także:

Pierwszy kontakt z agencją rekrutacyjną – 5 błędów, których warto unikać

Karta sportowa i prywatna opieka medyczna? To nie wystarczy, by przyciągnąć kandydatów. 15 najciekawszych dodatków, które oferują pracodawcy

Podziel się:

Artykuły eksperckie

Bez względu na to, na którym roku studiów jesteś – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zacznij budować swoją ścieżkę kariery. Doświadczenia z tego okresu zaprocentują w przyszłości – na przykład kiedy po studiach będziesz się starać o wyższe stanowisko lub pracę w renomowanej organizacji...

Deficyt specjalistów na rynku pracy spowodował, że przedsiębiorcy chętniej zatrudniają młodsze osoby. Firmy coraz częściej zwracają uwagę na swój wizerunek wśród studentów. Kandydaci bez doświadczenia często mają duży potencjał,...

W odpowiedzi na potrzeby rekrutacyjne domów mediowych, agencji reklamowych i wydawców utworzyliśmy wyspecjalizowany dział Media. Na jego czele stanęła Katarzyna Bednarska.

...

Wybierz język: PL EN
Portal Rynku Pracy