Monika, Raporty, raport HRK, stres w pracy, 20.04.2020

Stres w pracy. Raport 2020

1 min.

Stres w pracy 2020

“Dla 43% badanych jasna i dwustronna komunikacja stanowi podstawę działań, pozwala na wzajemną wymianę doświadczeń, informacji, wyjaśnienie sobie wątpliwych kwestii. Szczera komunikacja rodzi mniej niejasności, a tym samym stresujących sytuacji. Kluczem do sukcesu jest zmiana nastawienia – na przykład jako szef nie udzielaj negatywnej informacji zwrotnej o wynikach, tylko prowadź konstruktywny dialog na temat rozwoju rozmówcy. Nie odmawiaj przełożonemu, tylko oferuj alternatywne rozwiązania. Język wypowiedzi powinien być prosty, jasny, bezpośredni i neutralny. W przypadku trudnych rozmów warto odpowiedzieć sobie na dwa pytania: co jest problemem? co jest problemem wg mojego rozmówcy? Jeżeli nie znasz jego opinii, przyznaj się do tego i zapytaj. Pokaż rozmówcy, że ci na tym zależy. Pokaż, że chcesz zrozumieć odczucia drugiej osoby, weź też pod uwagę słowa oraz ton wypowiedzi rozmówcy. Podstawą sukcesu jest wczucie się w sytuację drugiej strony oraz aktywne słuchanie.”

Przeczytaj cały raport

Newsletter HRK

Bądź na bieżąco z aktualnościami ze świata HR i rynku pracy!

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę HRK S.A. z siedzibą w Warszawie, pl. Bankowy 2, a tym samym na otrzymywanie na mój adres poczty elektronicznej informacji handlowych i marketingowych, materiałów o charakterze informacyjnym oraz promocyjnym, w szczególności raportów, e-booków, materiałów edukacyjnych. Udzielenie zgody jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymania raportu. Zdaję sobie sprawę, że w każdej chwili mogę wycofać swoją zgodę.

Administratorem przekazanych danych osobowych jest HRK S.A. z siedzibą w Warszawie (00-095), Plac Bankowy 2. Pełną informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w naszej Polityce prywatności.